Pagina's

vrijdag 18 mei 2012

Eindelijk na twee jaar....

Ik schreef vorige week al een korte update vanuit Myrtle beach waar Katie en ik op vakantie waren. Het was alweer bijna twee jaar geleden dat wij voor het laatst echt op vakantie geweest waren. Destijds woonde wij nog in Nederland en werkte Katie nog voor US Airways. We vertrokken toen s ochtends vroeg naar het vliegveld om ons op de standby list te laten zetten. Op het laatste moment mochten we mee, maar eenmaal bij de gate aangekomen bleken we toch niet mee te kunnen. Hotel op gezocht in Amsterdam en daar maar de dag en nacht door gebracht. Volgende dag weer naar het vliegveld gegaan om weer op de standby list gezet te worden. Toen mochten we wel mee. We zijn vanuit Amsterdam naar Philadelphia gevlogen. Vanuit daar wilde wij naar Lexington, maar zoals altijd was de vlucht overboekt. We konden om tien uur  s avonds naar Louisville vliegen. We hadden dus een layover van zeker 8 uur. Katie en ik zijn toen maar naar downtown Philly ingegaan. Zijn daar een kroeg in gedoken met wifi en hebben op haar laptop een auto gehuurd. We moesten namelijk van Louisville nog naar huis. Het is maar een uurtje rijden, maar we konden niemand vinden die even bereid was ons op te halen. Na een paar dagen in Lexington geweest te zijn, zouden we naar Washington vliegen. Daar een auto huren en naar New London rijden en vervolgens naar Cape Cod. In New London zou ik Katie haar familie voor het eerst ontmoeten. Maar alle vluchten waren weer vol dus moest ik met Sunny cars bellen en ze vragen of we de auto in Lexington konden ophalen. Dat kon wel maar niet voor twee uur. Om twee uur hebben we toen de auto opgehaald en zijn we richting New London gereden. De TOMTOM sloeg echter helemaal op hol op de ring van New York wat heel veel tijd gekost heeft. Uiteindelijk kwamen we om drie uur s nachts aan in New London. Daar sliep ik voor het eerst op een sleepnumbers bed. Het eerste wat ik koop als ik een nieuwe baan heb in een sleepnumbers bed. Had nog nooit zo lekker geslapen. De volgende dag hebben we in de ochtend een boot park met Katie haar familie bezocht, wat erg leuk was. Daarna zijn we richting Cape Cod gereden waar we heel veel plezier gehad hebben. Vanuit Washington vloog ik via Philly weer terug en moest Katie weer werken. Nadat ik twee dagen in Nederland alleen had moet doorbrengen stond Katie weer voor de deur.

In de periode daarna ben ik verschillende keren op en neer gevlogen tussen Nederland en Amerika. Katie is sinds oktober 2010  niet meer echt weg geweest. Het was de bedoeling om naar Nederland en Italie te gaan deze zomer. Maar vanwege de USCIS gaat dat helaas niet door. Katie wilde heel graag ergens heen dus besloten we om dan maar naar Myrtle beach te gaan. Beetje raar want we zijn allebei geen strandhangers. Katie houd niet eens van water! Maar goed dinsdag ochtend om vijf uur stond ik naast mijn bedje. Ik had de avond ervoor alles maar in een beetje in de koffer gegooid en dacht het zal allemaal wel. Na een stop bij de McDonalds voor koffie kon de trip beginnen. In het begin ging het erg lekker. Na een uurtje hadden we wat regen en moest ik gaan rijden. Ik heb toen zo'n vijf uur achter elkaar door gereden. Katie nam het laatste stuk voor haar rekening. Om vier uur s middags stonden we op de parkeerplaats bij het hotel.




Na in gechecked te hebben zijn we richting Walmart gereden voor boodschappen. We hadden namelijk een soort appartement met een keuken koelkast etc. Op die manier hoefde we niet elke avond naar overprijsde restaurants te gaan. De eerste avond hebben philly chicken sandwiches besteld van lokale italian die echt heel lekker waren en niet duur. Uiteraard hebben we beetje op het strand gelopen. De volgende dag hebben we midget golven gespeeld. Het zou zogenaamd een van de top banen in Amerika moeten zijn.  Het was een mooi complex maar de banen waren allemaal het zelfde. Maar goed zolang je een hoop plezier hebt maakt dat verder ook niet uit. S middags hebben we bij het zwembad gehangen met een biertje en wat nootjes. S avonds zijn we naar een dinner show geweest, genaamd medieval times. Aangekomen bij het kasteel waar het zich allemaal ging afspelen begonnen we maar met een cocktailtje, a 15$. Maar dan mochten we het glas wel houden. Bij binnenkomst werd je ingedeeld in een team door middel van een kroon op je hoofd. Wij kregen de rood gele kroon op, dus dat was ons team. De show gaat namelijk over zes ridders die een soort toernooi met elkaar uitvecht voor ik neem aan een Prinses. Ik heb het niet helemaal gevolgd. We kregen behoorlijk te eten, kwaliteit was iets minder maar je mag er ook niet te veel van verwachten. Na een goeie twee uur was de show over. Ik vond het wel leuk maar zou het niet volgende week weer gaan. Daar moet toch wel even wat tijd overheen. 









Omdat het nog vroeg in het zomer seizoen is, is het rondom het zwembad erg rustig. Wat ik wel lekker vind. Ik hou niet zo van schoolklassen met schreeuwde kinderen om me heen op vakantie. S avonds zijn we met de suttle naar een bar geweest. Was wel aardig maar niet heel bijzonder. Na wat gegeten te hebben in een tentje ernaast zijn we maar weer naar het apartment gegaan. Ik heb Katie de volgende dag op een twee en half uur durende massage getrakteerd waar ze erg blij mee was. Daarna zijn we naar de outlet stores gegaan. Ik mijn ogen waren het geen outlet prijzen, helaas. Er zit in Columbus Ohio ook een Tanger outlet die vele malen goedkoper is als deze Tanger outlet. Maar goed ik had een nieuwe stropdas nodig want de gene die ik normaal bij mijn pak draag is echt te vies. Ik heb wel meer stropdassen, maar die heeft Katie allemaal uitgezocht. Ik vind ze niet om aan te gluren, dus die draag ik alleen als we naar een feestje gaan. Voor mijn interview wilde ik gewoon dezelfde kleur die ik had maar dan schoon. Katie sputtered even tegen maar gaf het toch op. Rond vijf uur zijn we naar Mike's crabs geweest. Een vreetschuur waar je voor $26 onbeperkt kunt eten. Ik hou daar helemaal niet van, want het voedsel is altijd slecht.





S avonds wilde we film gaan kijken. De tv in de huiskamer had namelijk een ingebouwde dvd speler. Wij naar de Walmart waar een redbox stond. Thuis aangekomen bleek de dvd speler echter niet te werken. Een keer speelde hij de previews af maar gaf hij de hoop op bij de hoofdfilm. Vrijdag zijn hebben we weer midget golf gespeeld en hebben we s middags bij het zwembad gezeten. Zaterdag heb ik eerst wat dingen afgedrukt voor mijn interview. Ik moest nog wat hulp krachten inzetten om de vacature weer boven water te krijgen. Deze was namelijk alweer van het internet. Gelukkig had ik hem afgedrukt en kon een collega hem scannen en naar mij opsturen. S middags hebben we nog even bij het zwembad gezetten. Toen we aankwamen lopen vond ik een Ipod. Na door de contacten gegaan te zijn heb ik het nummer onder MOM maar eens gebeld. Geen antwoord. Katie probeerde het later nog eens en toen pakte de vrouw wel op. De ipod was van haar zoon. Of we de ipod op wilde sturen. Uiteraard was dat geen probleem maar dat zouden we wel vanuit Lexington doen. S avonds hebben we bij het hotel restaurant gegeten. De prijzen waren er niet mis. Een klein cocktailtje tikte toch de 12$ aan en mijn steak was $36. Acch ja, als je een keer per twee jaar gaat moet het kunnen! S avonds hebben we nog even op strand gezeten en zijn we rond elf uur weer naar het appartement gegaan. Om half vijf s morgens kwamen onze feestende buren thuis. En dit wilde ze heel Myrtle beach volgens mij laten weten. We hadden in de planning zitten om rond negen uur richting Lexington te rijden, maar dat werd dus half zes. Op de terugweg hebben iets anders gereden vanwege een wegverzakking op de I-75 op de grens van Kentucky - Tennessee. Ik was blij dat we zo vroeg vertrokken waren want het was in het begin wel even zoeken waar we heen moesten. Als je dan een hoop verkeer om je heen hebt wordt het er niet makkelijker op. De terugweg verliep goed. Toen we Kentucky in reden begon het te regenen en daar hield het niet meer mee op. 

Ik vond het een leuke vakantie al vind ik dat we niet echt heel veel gedaan hebben. Ik wil normaal altijd een beetje rondkijken overal. Maar dat wilde Katie niet en omdat we maar zo kort gingen wilde ze gewoon lekker lui doen. Dit is zeker weten de kortste vakantie die ik ooit gehad heb. Eigelijk is het niet eens waard om bijna 24 uur in de auto te zitten voor vijf nachten waar je eigelijk maar vier dagen helemaal kan besteden. Maar ja dat schijnt hier normaal te zijn. Zoals wij zijn twee jaar nergens heen geweest en dan mag je vijf dagen weg. Dat lijkt in mijn ogen helemaal nergens op! Een mens heeft af en toe ook rust nodig om goed te kunnen presteren. Maar goed Amerika heeft een andere werkcultuur dan bijvoorbeeld Nederland. Ik zeg overigens niet dat de Nederlandse werkcultuur zo geweldig is! Ik weet wel dat ik niet twee jaar ga wachten op weer vijf dagen vrij! Ik zal de vakantieman eerder gaan begroeten. Ik hoop dat Katie en ik met kerst, heel afhankelijk van ticketprijzen, naar Nederland kunnen gaan. 

10 opmerkingen:

  1. Toch een leuke tijd gehad zo te lezen. Grappig van die stropdassen: mijn vrouw heeft er ook voor mij een aantal aangeschaft (toen ik nog in CT werkte moest ik iedere dag een das aan) maar die waren allemaal erg typisch NY: van die stropdassen voor Italiaanse kerels: hoog glans gehalte: typisch maffia. Ik hou zelf meer van conservatieve dassen: maar mijn vrouw vindt dat weer van die typische New England oude kerel dassen. Als je een leuke vakantie wilt beleven dan kun je alsnog Las Vegas in november overwegen: qua kosten valt dat reuze mee: hotelovernachtingen zijn daar spotgoedkoop en, attracties (voorstellingen, tentoonstellingen enzovoorts), eten en drinken enzovoorts ook (vooral met kortingsbonnen).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met kerst probeer ik mijn ouders naar NY te laten komen. De kosten zijn wel een stuk hoger dan toen ik zelf vorig jaar JFK - DUS - JFK vloog en terug. Vorig jaar betaalde ik volgens mijn ongeveer USD 1.000. Voor mijn ouders is het op dit moment ongeveer EUR 1.400 totaal (dus ook ongeveer USD 1.000 per persoon). Ik ga in juli voor mijn werk naar de EU en dan laat ik mijn zoontje in NL dopen. Voor mijn vrouw en zoontje kost de vlucht ook ongeveer USD 1.000 (EWR - DUS - EWR). In september ga ik nog een keer naar de EU en ook naar NL. Dat bespaart me enorm veel geld ieder jaar gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor de grap eens gekeken: CVG - LAS - CVG kost ongeveer USD 640 per persoon (met 1 tussenstop) op dit moment voor Dankzeggingweek. Als je 40.000 DL mijlen hebt dan kun je zelfs een gratis DL vlucht boeken zag ik net. Dat is zelfs goedkoper dan de 50.000 DL mijlen die ik heb moeten inzetten (3 keer maar liefst) voor JFK - LAS - JFK (direct: dat dan weer wel).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zelf draag meestal ruitjes shirts. Ik zelf vind dan een effe stropdas het mooist, anders wordt het zo druk. Katie wil overal patroontjes op hebben en alles moet in rare kleuren, zoals groen. Ik hou meer van blauw/ wit. Van mij hoeft het allemaal niet zo bijzonder. Als er maar een beetje vorm inzit. Ik vind Amerikaanse pakken trouwens erg boxie! Recht toe recht aan, niet vreemd als 75% van de volwassen overgewicht heeft. Ben er zelf een van, lol. Als het goed is in een drie weken niet meer. Dan zit ik aan de juiste kant van de lijn. Die coupon werkt alleen voor nieuwe accounts zag ik. Maar als het goed is mag ik binnenkort mijn goal weight bepalen. Daar moet ik dan 2lbs binnen blijven voor zes weken en dan moet ik drie power food meetings volgens en dan ben ik a lifetime member. Dat betekent geen maandelijkse kosten en minimaal een keer paar maand wegen. Katie en ik hebben het gisteren over mijn goal weight gehad. Zij vind het gewicht dat ik voor ogen heb te laag. Ze vind dat ik er dan ongezond uitkom te zien. Maar goed we hebben nog even om daar over na te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nog niet daar prijzen gekeken, maar ik denk dat als we gaan, we op kerstdag gaan vliegen. Dan kunnen we gewoon kerstavond bij mijn schoonouders vieren. Lekker rustig en hopelijk niet te duur op kerstdag vliegen en dan twee kerstdag in Nederland vieren. Ik wil wel erg graag naar Las Vegas maar ik kan een dollar maar een keer uitgeven. Ik wil graag nog een keer met Katie het bekend rondje doen Las Vegas LA SF etc. Maar ik begreep van Katie dat ze liever naar Jamaica gaat. Allemaal keuzes lol. Ik heb 50.000 Delta Miles volgens mij die 500$ korting op een ticket geven. Katie geeft 50.000 miles van United. Ik weet niet hoe hun het tegenwoordig doen. Volgens mij hebben ze het een en ander veranderd. En dan hebben ik nog Flexperks van US bank. Maar dat is een waardeloos iets. Je krijgt slecht 1 punt per 2$. Maar ik had een VISA kaart nodig. En United had mij al twee keer afgekeurd. Wellicht dat ik het nog eens ga proberen. Maar dan heb ik drie kaarten. Ik weet niet of dat te veel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is meestal beter om alles op een kaart te doen zodat je inderdaad een hoog saldo ontwikkeld. Jamaica lijkt me niet zo veel aan: ik heb het niet zo op dat eiland gedoe en die Bob Marley en Reggae cliches. Pakken in de VS zijn inderdaad vaak niet zo geslaagd: ik heb zelf veel van Banana Republic gehad en dat is echt rotzooi. Nu koop ik alleen nog maar Van Heusen: NL naam en ook goedkoop in de Outlets (je krijgt regelmatig geld terug in de vorm van een certificaat).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat is inderdaad waar. Ik heb geen idee of ik nu wordt geaccepteerd bij United. Wellicht dat ik het nog eens ga proberen. Kan die 30.000 altijd wel een keer gebruiken! Ik heb het er ook niet zo op, maar soms moet je wat water bij de wijn doen. Van Heusen zit er idd wel aardig uit. En geld terug krijgen is altijd goed. Pff ik kan niet wachten tot het vijf uur is. Ik heb het wel een beetje gehad voor vandaag. Morgen nog een paar uurtje voor de finale van de CL begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij DL vervallen mijlen gelukkig niet: bij AA wel: de mijlen van mijn vrouw vervallen over een paar weken: dus heb ik maar een paar tijdschriften abbonnementen besteld (inclusief Sports Illustrated: mooie kalender!). Ik gebruik altijd AMEX en we krijgen er ieder jaar $1000 - 2000 mee terug (5% op benzine dus dat gaat snel). In de EU gebruik ik mijn MasterCard en daar verzamelen we punten op: met die punten heb ik een $150 Macy's certificaat en een $25 CVS certificaat besteld vorige weekeinde. Dus al met al is dat allemaal best aardig. Daarnet heb ik een toiletzetel gebroken: die moet ik vanmiddag maar eens gaan aanschaffen en installeren. Het valt me op dat in de VS alles een stuk minder lang meegaat dan in NL. Mijn Microsoft muis heeft ook al kuren dus die moet ik misschien ook vervangen: het liefste met een discomuis van Acer (lachen!). [IMG]http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/4/6/8/2/1003004004702864.jpg[/IMG].

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die muis ziet er inderdaad wel grappig uit. Stond het UK basketball team niet op de cover van Sports Illustrated een maandje geleden? Ik heb weleens naar een cash back card gekeken. Maar die 5% is volgens mij niet meer. Benzine zou voor ons op zich wel aardig zijn. Katie tankt vaak een keer per week. Ik tank amper omdat ik zo dichtbij werk. Ben de laatste twee dagen op de fiets gegaan. Ben altijd wel een beetje bang voor mijn leven. Ik ben geen fanatieke Macy's shopper. Ik koop er weleens schoenen maar verder niet. Ik heb volgens mij nog $300 aan macy;s credit. De kwaliteit van alles is hier inderdaad minder, auto's huizen wegen het lijkt soms echt helemaal nergens op. Succes met de toiletzetel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen idee of UK er in stond: ik heb nog geen exemplaar ontvangen. Ik heb geen fiets: dat is vrijwel onmogelijk hier en ik heb een paar maanden geleden een fietser op de weg zien liggen die was aangereden (zag er niet goed uit). Fietsen kan alleen maar in kleine dorpjes met universiteiten zoals je die in de films ziet volgens mij. Of als lefgozer in NYC. Ik heb nog steeds geen nieuwe toiletzetel aanschaft: daar moet ik deze week een keer voor naar Lowe's. Ik zou je Macy's krediet gebruiken: meestal verloopt dat na een tijd.

    BeantwoordenVerwijderen