Pagina's

woensdag 27 juni 2012

OAS - I-485 - card in production......

Het is zover, na lang wachten en klagen ontving ik gisteren tijdens een lokaal muziek festijn een email van USCIS. En daar stonden de verlosende woorden; card in production. Ik gaf direct de telefoon aan Katie die naast mij zat. Een zoen van blijdschap volgende direct. Jason, die aan de andere kant van mij zat, begreep het niet helemaal wat er aan de hand was. Maar na een korte uitleg snapte hij waar de vreugde vandaan kwam. Sinds augustus heb ik hier op gewacht en dan is na een goeie tien maanden en twee RFE's het moment eindelijk daar. Veel in mijn dagelijks leven hier zal het echter niet veranderen. Als ik de kaart binnen twee weken ontvang hoef ik waarschijnlijk geen rijexamen af te leggen, enkel een theorie examen. Daarnaast betekend het in the land of the free and brave dat ik wel weer het land in en uit mag zonder visa. Ik mocht zonder deze kaart wel het land uit maar mijn OAS zouden dan vervallen. Dus dan moet je alles helemaal opnieuw starten. Dat staat volgens mij een beetje gelijk aan je mag het land niet uit! Dat mag nu dus wel. Katie en ik willen met kerst naar Nederland toe voor zo'n acht dagen. En ik zit er zelf aan te denken daarvoor nog een keer naar Nederland te gaan. Dat hangt allemaal een beetje af van de ticket prijzen. Daar ga ik de aankomende dagen dan ook eens goed na kijken! Mijn greencard is voor twee en een half jaar geldig als ik mij niet vergis. Ik wil even niet denken wat er daarna weer allemaal moet gebeuren. Eerst maar eens genieten! 

10 opmerkingen:

  1. Is dit de tweede groene kaart? Die is volgens mij dan 10 jaar geldig. In ieder geval van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is mijn eerste groene kaart. Ik heb wel al een employment authorization card. Hartelijk dank voor de felicitaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flinke kater na de bourbon gisteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het valt mee. Gelukkig heb ik de Bourbon kunnen laten staan het het gewoon bij bier gehouden. De trouwerij was leuk maar oooo zo warm. We hadden 104 graden en dat was voor een van de groomsmen iets te veel want die ging onderuit van de hitte. Na de bruiloft zijn we met een leuke groep naar de bierstube geweest. Het was vijf uur voor ik naar bed ging. Maar het was geslaagd. Ik ga nog even slapen en dan straks de finale van het ek kijken. Hoe was jou weekend?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn weekeinde was erg geslaagd: ik heb een walvissenzwembadje op onze vlonder geinstalleerd en daar een beetje in gespeeld met mijn zoon vanmiddag. Het was hier vandaag 35 graden (en met vanavond een flinke onweersbui). Gisteren de papierwinkel op orde gebracht. Morgen gaan we naar het consulaat. Veel plezier nog vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sollicitatie al opgestuurd naar Toyota? Nog grootse plannen voor onafhankelijkheidsdag morgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sollicitatie heb ik maandag verstuurd. Dinsdag kreeg een mailtje terug waarin men vroeg hoe goed mijn engels is en wat mijn salaris verwachting zijn. Daar heb ik op geantwoord en daar kreeg ik vervolgens op terug dat mijn cv en cover letter doorgestuurd worden naar de hiring managers. Ik heb een beetje het gevoel dat men hier niet altijd even eerlijk is. De radiostilte van Hitachi is volgens mij een teken dat ik het niet ga worden. Ik snap niet waarom men niet gewoon een mailtje stuurt van sorry je bent het niet geworden. Dan hoef ik ze daarna ook niet meer lastig te vallen.

    We hebben dinsdagavond een cookout gehad met vrienden, wat heel gezellig was. Woensdag heb ik tot een uurtje of een in bed gelegen en rond vier uur zijn we naar de stad gegaan. Daar hebben Katie en ik met wat vrienden een paar biertjes gedronken en rond kwart over tien hebben we vanaf een garage naar het vuurwerk gekeken. Hoe was jou dagje vrij?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van de 100 sollicitaties die ik in 2009 de deur uit heb gedaan kreeg ik meestal ook geen reactie en soms 1,5 jaar later. Werving en selectie in de VS is flauwekul. Het is met hagel op een doel schieten en uiteindelijk lukt het dan (meestal wel). Het is hier erg belangrijk om via connecties te werken. Daar heb je dan pech mee want je schoonouders zitten in de gitaren en je vrouw studeert nog en zelf heb je geen studie gedaan en nog geen professioneel netwerk opgebouwd in een specifiek vakgebied. Klinkt als een leuke onafhankelijkheidsdag. Ik heb gisteren in het opblaaszwembad met mijn zoontje gespeeld, C&C gespeeld, met de BBQ geknoeid en een dakgoot schoongemaakt (die lekt dus daar moet ook nog eens wat aan doen: met Gorilla plakband denk ik: je ziet het toch niet van buitenaf).

    BeantwoordenVerwijderen