Pagina's

zondag 10 maart 2013

Chicago , verhuizen en fee's....

Afgelopen maandag moest ik voor het werk "even" op en neer naar Chicago. Ik stond rond vier uur naast mijn bed en liep rond vijf uur het vliegveld in. Er is een directe vlucht van Lexington naar Chicago met United maar dan zou ik nog steeds vroeg moeten vertrekken en zou ik op een eerder tijdstip terug moeten vliegen. Ik heb er dus maar voor gekozen om met Delta te vliegen. Heen via Detroit en terug via Atlanta. Is maar een klein beetje om! Ik wil gewoon Delta blijven vliegen zodat ik al mijn punten bij een airline heb. Daarnaast heb ik de laatste paar keer dat ik met United vloog ook niet een beste ervaring gehad. Maar goed, ik verwacht dat Delta niet heel veel beter is mbt vertragingen. Ook heb ik geen United punten meer want die heb ik voor onze Europa trip gebruikt. Ik zit er daarnaast ook aan te denken om mijn United Credit card op te zeggen. Ik heb een tweede United kaart die aan Katie haar account gekoppeld is. In de situatie dat ik dus niet met AMEX kan betalen heb ik dus altijd die optie nog achter de hand. Maar goed we dwalen af. In het vliegtuig van Lexington naar Detroit zat ik naast een hardcore Republikein. Ik kan er alleen maar om lachen wanneer dat soort mensen beginnen. Ik laat iedereen in zijn waarde maar sommige mensen denken echt dat een president zijn complete reageerbeleid moet focusen op de situatie van een familie. Dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Maar goed ik luister er af en toe maar na. Voor dat je het weet land je toch en ga je gewoon weer verder. Van Detroit naar Chicago heb ik even mijn oogje dichtgedaan. Eenmaal in Chicago aangekomen zijn Rachel, mijn collega, en ik eerst naar Garda gegaan. Daar hebben we een uurtje met een inkoper gesproken wat er leuk en informatief was. Garda USA is een klant van Rachel. Ik zal Garda Canada voor mijn rekening krijgen vandaar dat het bezoek wel nuttig was. Daarna zijn we naar Bill's Place geweest. Een echt traditioneel Amerikaanse dinner. Ik heb daar een Chicago Beef sandwich gegeten, die erg lekker was. Vanuit daar zijn we naar een andere klant gegaan die ik in de nabije toekomst onder mijn hoeden zal krijgen. We begonnen in een kleine kantine met een vrouwtje die alleen maar inkoperorders maakt. Die heeft dus verder niets te vertellen daar. Even was ik bang dat deze meeting op niets uit zou lopen. Naar wat doorvragen en zeuren bracht mevrouw de inkoper ons dan eindelijk naar de mensen die wat te zeggen hebben. Ik heb daar erg leuke informatieve gesprekken mee gehad. Rachel was gelukkig erg onder de indruk en deelde dat later die dag gelukkig ook met mijn manager. Rond zes verliet ik Chicago weer. Ik was nog even bang dat ik daar vast zou kunnen komen te zitten ivm de voorspelde sneeuw. De sneeuw kwam gelukkig pas om 12 uur. Toen was ik alweer in Lexington. Al met al was het een lange dag maar erg leerzaam. Volgende week ben ik op kantoor en dan vertrek ik volgende week zondag richting Winston Salem NC voor een training van een week. Ik huur voor dat tripje gewoon een auto. Dat bespaart wat kosten en het scheelt niet heel veel qua reistijd. Mijn manager zal binnenkort en rug operatie ondergaan. Voordat dat gaat gebeuren doen we waarschijnlijk een tripje westkust en een tripje Canada. Eind april zit ik een weekje in Florida voor een beurs. De agenda is dus goed gevuld, wat ik helemaal niet erg vind.

Het lijkt wel of een aantal bedrijven met elkaar aan tafel gezetten hebben en hun peilen om mij gericht hebben. Insight gaat ineens $3,50 in rekening brengen voor de modem. Ik betaal incl modem huur nu $64 per maand voor internet. Het moet niet gekker worden. Tijd om te shoppen dus. Ook USBANK heeft maar besloten om 12$ international fee in rekening te brengen voor gebruikt van mijn debit card buiten Amerika. Dit deed men eerder nooit. Dit heeft Chase overigens ook gedaan wat ik nogal onbeschooft vond. Ik had ze namelijk gebeld dat ik van plan was de kaart buiten amerika te gaan gebruiken. Was allemaal geen probleem. Bij terugkomst had men een vracht aan international fee's in rekening gebracht. Had men dat niet aan de telefoon kunnen vertellen..... blijkbaar niet. Verizon heeft mij ook weer fijn te pakken gehad. Twee telefoons met 700 min, 2 gb data en onbeperkt smsen kosten mij 190$ per maand. Ik heb een iphone van het werk en die mag ik prive gebruiken. Dus ik na Verizon om mijn contact af te kopen. Sta ik daar zie ik tot mijn grootste verbazing dat voor onbeperkt bellen, smsen en 2 gb het tegenwoordig slecht 140$ kost. Ik vraag dus aan de vrouw sinds wanneer ze dat hebben gewijzigd. Nou dat was al wel een jaar geleden. Ik zeg dat meen je. Ik heb dus een jaar lang 50$ meer betaald voor minder minuten..... Gelukkig hebben we niet over onze 700min heen gebeld anders hadden ze ons dubbel te pakken. Beetje jammer allemaal maar goed, ik betaald nu slechts $100 voor Katie. Die gebruikt nu overigens mijn iphone want wellicht dat ze een Iphone 5 wilt. Nu kan ze dus eerst even kijken of ze het wat vind. Afgelopen week kwam ik thuis en keek ik in Katie haar auto. Zie ik daar een vracht utility bills liggen twv 850$. Ik vraag binnen aan Katie waar dat voor was. Haar moeder vond het nodig om ons de utility bills van het laatste half jaar in rekening te brengen. Mijn klopje brak even in tweeen. Ik ben er zo klaar mee om afhankelijk te zijn van andere mensen. Als de pet van iemand verkeerd staat kan ik ervoor boeten. Vrijdag middag dus vrij genomen en appartementen gekeken. Katie heeft een appartement gezien wat ze erg leuk vindt. Ik vind alle appartementen die we gezien hebben te overpriced. Je krijgt weinig appartement voor een vracht geld. Vanochtend kwam ik erachter dat een hondje 600$ kost voor een jaartje. Het hondje wat wij hebben weegt nog geen 5 kilo. Waarom moet ik daar $600 voor gaan betalen. Zelfs als hij elke dag twee keer zoveel poept zijn de opruim kosten nog geen $600. Ik wil gewoon een huis huren maar daar wilt Katie absoluut niet aan. We gaan dus een vracht geld betalen om tussen wat bejaarden te gaan wonen in een hok waar je je kont niet kunt keren. Ik ben zo blij dat ik vaak op reis ben. Maar goed ik zal maar een einde maken en mijn klaagzang.

Vanmiddag ga ik maar eens hardlopen, het weer is wel aardig volgens mij. Ik moet nog naar de kapper en wellicht dat we ons maar goed laten belazeren vanmiddag en een lease agreement gaan tekenen.

Goed weekeind!!!

8 opmerkingen:

  1. Leuk die zakenreizen! Zo zie je nog eens wat! Ook goed voor je mijlen. Vervelend al die ellende met rekeningen. Kan het hondje niet naar je schoonouders?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gestopt met bloggen? Mooi weer hier op het eiland dit weekeinde. Vanavond lekker gebbqt met mijn vrouw en zoontje. Nog nieuws te melden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk weekeinde gehad tot dusverre? Hoe loopt de nieuwe baan? Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier gaat alles goed. Ik heb zojuist een update geplaatst. Ik ben op dit moment in Florida voor een paar dagen. Ik heb het erg naar mijn zin op het werk. Katie staat op het punt af te studeren en is onmiddels opzoek naar een baan. Hoe is het daar?

    BeantwoordenVerwijderen