Pagina's

maandag 16 april 2012

USCIS doctors bezoek..hoe maar een vaccinatie?

Vorige week maandag moest ik mij om drie uur bij de doctor zijn voor een vaccinatie. Ik zou volgens mijn vrienden er namelijk eentje missen. Ik met het hele emigratie dossier, wat inmiddels een mooi pak papier is, onder de arm ging ik richting de doctor. De doctor zit hier misschien een kilometer vandaan, ik hoefde dus niet een heel eind te rijden. Aangekomen liet ik de jonge dame achter de bali de brief lezen. Zij dacht in eerste instantie dat het om een heel onderzoek ging. Ik zei nee ik heb alleen een inenting nodig. Ze zou het even overleggen met de doctor. Ik ging inmiddels snel door mijn papieren heen om mijn vaccinatiereport te zoeken. Na die gevonden te hebben liet ik die zien. Zij had inmiddels met de doctor overlegt en ik kon inderdaad alleen die vaccinatie krijgen. Al snel verscheen er een assistent en zij vroeg of ik de waterpokken gehad heb. Ik dacht daar gaan we weer. Ik heb toch een medisch onderzoek in Nederland gehad, hoe kan het nou weer niet kloppen. Maar goed nadat zij na het vaccinatie report had gekeken besloot zij dat ik ook nog een Dp inenting nodig had. Maar ik had geluk want die kost maar $50. Het is maar net wat je gelukt noemt. Ik had het op dat moment alweer helemaal gehad en dat liet ik ook duidelijk merken aan mevrouw ik ben een grappige assistenten. Maar ja ik heb me er allemaal bij neergelegd. Ik geloof het allemaal wel. Dus ik heb nu twee inentingen gehad en volgens mevrouw de grappig assistenten heb ik er nog twee nodig. Maar die kunnen later. Het dametje achter de balie had netjes overal kopien van gemaakt en zij zou alles opsturen. Nou wat een service voor $75. 

Als ik het goed begrijp moet ik over een maand weer terug komen en dan heb ik er weer twee nodig. Maar dat is ook zoiets, ze sturen wel alles op maar daarna heb ik alsnog inentingen nodig. De gemiddelde Mexicaan gaat als ie eenmaal zijn greencard heeft echt niet meer terug om nog meer geld uit te geven. Maar ja de gemiddelde Mexicaan is zo slim om de hele procedure nooit te starten want het is toch een gebed zonder einde. Volgens mij is de redenen dat er zoveel mensen hier illegaal verblijven het hele emigratie proces. Het kost handen vol geld en tijd en je moet tien keer hetzelfde invullen. Maar goed typisch Nederland, je probeert het beste jongetje van de klas te zijn maar beland in de hoek. Ik hoop dat ik snel iets kan schrijven waarbij uscis, greencard and approved in een zin te verwerken zijn. 

22 opmerkingen:

  1. Alles sal reg kom! Maak je vooral niet te druk: USCIS is een bureaucratische nachtmerrie: uiteindelijk komt alles goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben alleen teleurgesteld dat het zo lang duurt en dat we daarom niet naar Nederland kunnen gaan. Ik had graag mijn familie en vrienden voor een paar dagen gezien. Maar helaas dat zal nog even op zich moeten wachten. Hopelijk vind ik een baan met een hoop vakantie dagen, dat is mijn volgens illusie, lol.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Positief blijven! Later zul je er om kunnen lachen... (hoop ik). Wij zijn ook net door de prikkenparade geweest. Ik hoop dat we daar nu klaar mee zijn. Wij hebben geen prik voor Varicella gehad (ze geloofden ons op ons woord), maar als ik jouw verhaal zo lees zou het zo maar kunnen dat we die alsnog moeten halen. Wat een gedoe allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er zijn miljarden mensen in de wereld die er een stuk slechter aan toe zijn denk ik maar altijd. Dat plaatst zaken in perspectief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klopt helemaal Ina. Later zal ik waarschijnlijk ook een keer mijn posts teruglezen en denk; wat was ik toch ongeduldig. Maar goed de aard van het beestje verander je niet.

    Anoniem klopt, er zijn inderdaad mensen die er slechter aan toe zijn. Ik heb afgelopen dagen nog een aantal maal tot tien geteld en goed adem in adem uit gedaan. Ik kan er weer even tegen aan. Ben blij dat we binnenkort op vakantie gaan om even bij te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je nog geen plannen hebt dan kun je in november naar Las Vegas komen. Dan kun je Dankzegging ook ontlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Las Vegas klinkt aantrekkelijk. Ik weet alleen niet of dat wel zo'n goed plan is met de vrouw. Ik ben zelf twee keer in Las Vegas geweest. Twee keer overigens maar een nacht. En dat was achteraf maar goed ook want ik denk dat ik het anders niet overleefd had. Ik hoop dat tegen die tijd druk aan het werk ben, maar je weet het natuurlijk nooit. Zo juist nog een sollicitatiebrief de deur uitgedaan. Maar ik neem aan dat jij in november weer in LV bent?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga er een hele week heen met vrouw, kind en schoonmoeder. Ik logeer dan bij mijn schoonbroer en in hotels. Ik heb NL vrienden die dan ook op bezoek komen (voor de 2e keer).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt goed. Ik vind Vegas erg leuk, zeker met vrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je zou je NL vrienden eens moeten vragen of ze je in Las Vegas willen ontmoeten: erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben in 2004 geweest samen met vrienden. Wij liepen toen stage in de Grand Canyon. Daarna ben ik in 2009 geweest samen met twee vrienden. Was ook erg leuk. Beide keren kan ik me er niet heel veel meer van herinneren. Beide keren overigens wel een gratis verblijf gehad omdat ik het geluk aan mijn zijde had die avond. Ik verwacht alleen niet dat veel van mijn vrienden om een weekeind LV zitten te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer. Als je zin hebt om mee te gaan in november dan hoor ik het wel. Dit is mijn generieke adres (ik post nooit onder mijn echte naam).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou zeker mee willen, maar ik dat zit er finacieel voorlopig niet in. Zodra ik mijn greencard heb wil ik nog naar Nederland of we gaan met kerst naar Nederland. Katie heeft een drie weken geleden een brief gekregen dat de staat geen geld meer beschikbaar heeft voor haar studie. Dus moet ze nog meer gaan lenen, of ik moet een deel direct gaan betalen. Ook doet ze twee vakken online deze zomer die duurder zijn. Maar dan is ze wel 6 maanden eerder klaar. Die kan ze dan werken waardoor de investering sneller terug verdient wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is ontzettend balen met al die leningen enzovoorts. Ik heb gelukkig geen studieleningen en ik heb mijn vrouw haar leningen versneld laten afbetalen toen we gingen samenwonen. Ik doe daarom ook geen MBA in de VS: ik heb geen zin in USD 40 - 60.000 schuld. Mijn werkgever betaalt nu 50% van het CPA studiemateriaal maar niet de examenkosten. Dat kan ik nog wel opvangen zonder daarvoor te hoeven lenen. Alleen is alles zeer bureaucratisch in de VS dus dat schiet allemaal niet zo op.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haar lening is nog niet zo heel erg. Haar moeder heeft haar vorige helemaal af betaald. Ik doe ook geen MBA ivm de kosten. Het is gewoon weg veel te duur. Ik ben tijdens mijn interview met Schneider vergeten te vragen of zij een finaciele bedragen doen wanneer je gaat studeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi! No iets van Schneider gehoord?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nee, dat had ik ook nog niet verwacht. Mevrouw HR in Rhode Island had mij al eerder verteld dat de functies pas vervult hoeft te worden per juli ongeveer. In verband met SAP implementatie. Ik heb wel al een concept mail klaar staan die ik na het weekeind wil sturen. Ik wil namelijk wel even weten of ik nog in de race ben. Straks wacht ik tot juli en dan hoor ik dat ik het niet wordt. Zou zonde van de tijd zijn. Ik heb vorige week nog een brief de deur uit gedaan waar ik maandag achter aan ga bellen. Daarnaast wil ik morgen nog reageren op een vacature van GE in Louisville, een uurtje rijden hier vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi: hopelijk komt er snel iets uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn werkgever heeft geen banen in KY of TN en in OH alleen rondom Columbus op dit moment dus dat schiet niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk om te lezen dat je naar Amerika verhuisd bent!!! Je ziet er gelukkig uit, inmiddels ook al getrouwd? Dit jaar ga ik een lange reis langs de westkust maken, nog tips?

    Groetjes, De brabantse marokkaanse!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey hoe gaat het met jou... Dat is lang geleden. Ik ben inderdaad in oktober 2010 naar Amerika verhuisd.

    Ik ben in 2009 van Seattle helemaal naar beneden gereisd via onder andere de 101 en de 5. Ik vond Seattle en Portland heel mooi. Redwoods is zeker een aanrader. Paar dagen SF is absoluut de moeite. LA vond ik niets aan. Grand Canyon was bekend gebied, zo was LV. New Mexico was warm maar heel mooi, Texas vind ik niets aan Oklahoma was vlak en boers en in Kentucky zijn ze allemaal niet wijs lol.

    Stuur me eens een mailtje ben wel benieuwd naar je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Getuigenis van een serieuze lening die is gekocht, heel erg bedankt, mevrouw Karine Sabine voor uw lening van 45.000 euro die u mij hebt verstrekt. Ik zal over uw diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiering nodig hebben. Ik ben blij met de lening die je me hebt verstrekt. Aarzel niet, als u een lening en een echte legale geldschieter nodig hebt, neem dan nu vriendelijk contact met hem op en ontvang uw lening via:

    E-mail: sabinhelps@gmail.com
    Karin Sabine ..
    Dank je

    BeantwoordenVerwijderen