Pagina's

zondag 27 januari 2013

De eerste week zit erop.....

Ik heb geen idee of deze post het er hetzelfde uit zal zien als mijn eerder geplaatsten berichten. Ik schrijf fit bericht namelijk  op een windows machines en in het verleden werd het bericht dan met een andere opmaak geplaatst. Maar het is helaas niet anders, ik heb namelijk geen mac machine meer. Tenminste Katie heeft er nog wel een maar die gebruik ik nooit. En ik schreef mijn berichten altijd op het werk maar dat gaat nu waarschijnlijk niet meer. 

Afgelopen maandag ben ik bij mijn nieuwe werkgever begonnen. Maandag en dinsdag stonden in het teken van training mbt de La Gard product lijn. Ik had dit samen met drie collegas uit Engeland. We verkochten La GArd in Engeland via een distributeur maar gaan dat nu direct doen via Kaba UK. De training was erg interessant en gelukkig waren de mensen uit Engeland erg aardig. Ik moet zeggen dat het erg relaxed is op mijn werk. Ik dacht altijd dat er in Amerika 60 urige werkweken werden gedraaid en iedereen gestrest zou zijn maar daar is bij Kaba Mas niets van te merken. Er heerst een super 8 tot 5 mentaliteit, mijn manager Orlando zei al dat je rond vijf uur moest zorgen dat je bij de deur weg was anders kon ik weleens onderste boven gelopen worden lol. Woensdag, donderdag en vrijdag stonden in het teken van nog meer training, security briefings en travel/phone policies. Omdat wij producten voor de overheid maken en in Zwitserse handen zijn er nog wat regels waar je je aan moet houden. Zo moeten wij alle communicatie met onze zusterondernemingen vastleggen. Qua reizen hebben we echt een vijf pagina tellend handboek wat wel en niet mag. Als werknemer betaal je je alle kosten vooruit en die kun je dan weer via een programma declareren. Het mooie hiervan is dubbelen punten. En dat is iets wat mij als muziek in de orden klinkt. Zo heb ik mijn vliegtickets voor mijn Phoenix trip in februari betaald met mijn Delta kaart, dat zijn dubbelen punten en wanneer ik dan vlieg krijg ik de miles er ook nog bij. Mooie manier om punten te sparen voor gratis vliegtickets naar bijv. Nederland. Ook kreeg ik een Iphone in mijn handen gedrukt. Helaas is het een 4, een toestel wat ik zelf ook heb. Mijn toestel begint echter wel wat kuren te vertonen. Een Iphone heeft slechts twee knoppen maar beide werken erg slecht op mijn telefoon. Het mooie aan de telefoon van het werk is dat prive gebruik is toegestaan en je er niet voor hoeft te betalen. Nu bel ik prive vrij weinig en sms ik ook niet heel veel, met name vanwege Imessage wat gratis is. Maar ondanks dat krijg ik wel elke maand een rekening van 190$ van Verizon. Mijn contract loopt in augustus af en die van Katie in mei. Ik ga dan zeker een nummer beeindigen om de kosten hopelijk terug te brengen naar 90$. Het werk maakt gebruik van het AT&T netwerk omdat men ook in het buitenland bereikbaar wilt zijn. Rondom Lexington zou AT&T niet zo goed zijn als Verizon volgens de verhalen. Nu kan ik dat dus zelf gaan controleren. lol. Ook heb ik een laptop ontvangen zodat ik thuis en onderweg gewoon kan doorwerken. Morgen ga ik het op het werk hebben over benefits, iets waar ik erg naar uitkijk. Al met al was het een super leuke, leerzame eerst week en weet ik zeker dat ik het hier super naar mijn zin ga hebben. Ik ben erg blij dat ik toch selectief ben gebleven in mijn zoektocht naar een baan. Nu heb ik echt iets wat ik heel leuk vind en waar ik vol voor kan gaan. Dat is toch leuker dan dat je iets hebt wat je toch niet helemaal wilt. 








Verder is er weinig nieuws de melden vanuit Lexington. Helaas heb ik woensdag moeten vernemen dat mijn buurman in het ziekenhuis ligt omdat het een stroke heeft gehad. Katie en ik heb onze hulp aangeboden wanneer nodig en ik ga straks even langs om een fruitmandje te brengen. Hopelijk komt alles snel goed met de beste man. Mijn weekeind was ook goed.Vrijdag hadden we bezoek en gisteren hebben we met vrienden de UK basketbal wedstrijd gekeken. Daarna hebben we bij vrienden een spelletje pool gespeeld. Vandaag mag ik de auto gaan wassen, boodschappen gaan doen en strijken lol. 

 

7 opmerkingen:

  1. Moest even gaan opzoeken wat La Gard en Kaba Mas was, maar dat weten we nu ook weer. :-)
    Proficiat met je nieuwe baan! Ik hoop dat je er veel plezier gaat hebben en dat je je talenten volop tot ontwikkeling kan laten komen. (en zo niet: op naar een andere horizon, hahaha)
    Die eerste weken zijn vaak erg intensief, heb ik ervaren; alles is nieuw: de procedures, de producten of diensten, de collega's, de bedrijfscultuur,... En jij maar observeren, aanpassen, integreren, leren,... Maar het is wel fun.
    Helemaal super dat je die airmiles/punten zelf kan behouden!
    Ik kijk weer uit naar je volgende bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi man! Succes en veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al naar Vegas geweest voor je werk? Ik ben net terug uit GB. Altijd vermoeiend dat tijdverschil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartelijk dank voor de succes wensen. Ik ben niet naar Vegas gegaan. de bedoeling was dat ik dat in mijn tweede week zou doen als ik op 11 januari begonnen zou zijn. Omdat HR nogal traag was is dat allemaal niet door gegaan. Ik heb eens op de agenda gekeken en er staan nog genoeg shows op de agenda in Vegas. Dus het zal er vroeg of later toch echt van gaan komen. Tijdverschil is inderdaad niet heel prettig. Ik vind het tijdverschil van europa naar amerika echter minder erg als andersom. Hopelijk heb je een goeie reis gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je een keer naar Vegas gaat voor vakantie dan kunnen we afspreken voor een biertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me een goed plan. Eerst maar naar Phoenix en Chicago. Het was weer een hele leuke en leerzame week op het werk. Ik heb het echt naar mijn zin!! Lang geleden dat ik met zoveel plezier en zin naar mijn werk ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zakenreizen zijn des te leuker met toffe collega's. Mijn directe chef is een wat oudere gereserveerde meneer dus dat is wel aardig maar toch heel anders dan bij mijn vorige baan. Maar goed: het is een betere baan dus ik doe het er maar mee. Ik moet iemand vinden om bomen te verwijderen zodat we bij de volgende orkaan niet weer heel veel schade hebben. Dat valt niet mee: ze zijn allemaal nog volop aan het opruimen hier op het eiland.

    BeantwoordenVerwijderen