Pagina's

donderdag 4 oktober 2012

Update, eindelijk

Daar gaan we weer, het kopje zegt alweer genoeg, het is weer tijd voor een update. Ondanks dat ik wel een hele lange uitgebreide update wil schrijven heb ik ook vanmorgen niet echt de tijd ervoor. Het belooft namelijk toch weer een drukke dag te worden op zowel het werk als thuis. Ik ben daar zelf overigens helemaal verantwoordelijk voor. Op het werk vond ik het een goed idee om gratis gitaren van of meer als $2,500 gratis naar Europa, Canada, Japan, Asia en Australia te verschepen. Dat kan namelijk heel goedkoop met USPS. Voor zo'n $80 heb je de gitaar in Europa. Australia is rond de $130 en Japan ook zo ongeveer. Met USPS heb je ook geen last van back charges. UPS heeft hier nogal een handje van tot groot ongenoegen van ome Bob. Maar goed dit slimme idee zorgt ervoor dat we vooral veel aanvragen uit Australie krijgen en ook redelijk wat verkopen aan de Aussie's. Thuis is het vandaag ook druk want we geven een dinner party vanavond. Dus ik moet om vijf uur thuis zijn en meehelpen de boel klaar te maken. Mij komt het eigelijk niet zo goed uit want ik wilde vanavond nog even hardlopen voor ik aanstaande zaterdag the cure for cancer 5k gaan lopen. Ik voel me redelijk fit de laatste maand en zit goed in mijn vel dus dat moet goed komen. Een van de redenen dat ik waarschijnlijk goed in mijn vel zit is dat katie en ik tijdens de kerstvakantie naar Nederland gaan en nog waarschijnlijk nog drie landen binnen Europa gaan bezoeken. Wij zijn na ons huwelijk niet op huwelijksreis geweest, deze reis moet dat gemis een beetje invullen. Voor Katie zal alles een verrassing blijven, dat wilt ze namelijk erg graag. 

Verder hebben we wat auto ellende gehad de afgelopen maand. Ik bracht de familiebus naar de dealer om de olie te laten verversen en kreeg een rekening van $81. Ze hadden Bob gebeld met een verhaal dat de ruitenwissers verslaten waren. Dit waren echter Bosch ruitenwissers twv $90 dit ik er in maart opgezet had. Maar goed ruitenwissers weg en een monteur die bijna door een rietje kon eten. Ik was er namelijk niet heel blij mee. Katie haar auto had een barst in het voorruit  nadat we over een speedbump reden en haar voeten, die zoals zo vaak op het dashboard lagen, de ruit raakte. Nieuwe voorruit a $305. Ja laten we het er maar op houden dat ik blij was dat Katie niets mankeerde. Hopelijk is het dit even mbt het wagenpark. 



Er is ook goed nieuws want ik heb mijn gitaar in ontvangst mogen nemen vorige week vrijdag. Fender had namelijk een sales actie opgezet voor zowel klanten, verkopers en winkeleigenaren. De klanten kregen 10% korting op aankopen, wij als verkopers kregen 10% van de verkochten waarden in zogenaamde Fender Bucks. Deze kan je dan spenderen aan Fender producten, nadeel je betaal de retail prijs en niet MAP (minium advertisement price). Voorbeeldje een Fender American Standard Stratocaster kosten retail $1699 en de MAP is slecht $1049. Maar goed dat betekend dus verkopen voor wat je waard bent zodat je jezelf op iets nieuws kan trakteren. James, mijn collega, en ik doen de Ebay afdeling samen en delen dit dus allemaal. Wat hadden na drie maanden bijna $10,000 in Fender Bucks verzameld. Verre weg het meeste van iedereen. We hebben uiteindelijk drie gitaren besteld, een extra case, een amp en nog wat kabels. James heeft zijn gitaar in geruild voor store credit en zo hebben we dat ook met gitaar nummer drie gedaan. James heeft zichzelf op een Gibson getrakteerd en betaal mij de helft van de waarde van gitaar drie. Kan ik mooi het vakantie budget mee aanvullen. Maar er was ook een PRS sales event. En die zijn altijd leuk, want wij zijn de grootste PRS dealer ter wereld met meer als 500 PRS gitaren op voorraad wat het allemaal wel makkelijker maakt. En wie wilt er nou geen PRS gitaar. Het werkt iets anders als het Fender Bucks systeem. Je krijgt namelijk punten voor de producten die je verkoopt. Nu was het mooie dat PRS vlak daarvoor de PRS SE acoustic series gelanceerd had. Leuke gitaartje in Korea gemaakt en niet zo duur. Je kreeg voor het verkopen van een van deze gitaren evenveel punten als wanneer je een private stock verkoopt, en die beginnen bij $8,000. Wij verkochten ze als warme broodjes waardoor zowel James als ik een american made PRS hebben besteld die vandaag of morgen wat afgeleverd zal worden. Zowel James en ik hebben besloten ze niet te houden maar aan Bob te verkopen voor $100 onder kostprijs. Ik vind PRS gitaren heel mooi en ze klinken ook erg goed, maar ik vind het geluid wat een stratocaster maakt met de single coils erin toch mooier. Daarnaast speel ik amper gitaar en heb ik geen gitaar nodig van $4000. Verkopen dus en iets voor de vrouw kopen en het vakantie budget aanvullen. Ik moet er trouwens nog steeds om lachen dat ik hier zit en gitaren verkoop. Ik doe met name de internationale ebay verkopen. Ik vind dat Amerikanen toch wat zenuwachtiger worden als ze iets buiten de land grenzen moeten doen. Ik vind het juist leuker als we de grens overgaan. 

Mijn nieuwe American Standard Stratocaster 


Afgelopen zaterdag hadden we de trouwerij van Jeff & Maria. Ik moest van Katie helemaal in het zwart met een goden stroopdas. Ja inderdaad je moet er maar opkomen. Vrijdag toen ik thuis kwam liet zij mij trost mijn zwarte overhemd zien en de bijhorende stropdas. Het overhemd paste maar was wel wat groot. Een broek had ze niet gehaald die moest ik zelf maar halen. Ik zaterdag ochtend richting JC Pennye om mijn outfit compleet te maken. Ik kon het eerst niet vinden maar toen ik het eenmaal gevonden had kond het personeel mijn niet vinden. Wat een slechte service, niemand te bekennen en toen ik eindelijk iemand vond keek men mij aan of ze water zagen branden. Maar goed na een uurtje toch geslaagd. Nieuw overhemd en nieuwe broek gekocht, nu maar hopen dat Katie het zou goedkeuren. Gelukkig keurde ze het allemaal goed. Rond half vier werden we opgehaald door Matt & Janine. De bruiloft was wel gezellig, het jammere was dat het bier nogal snel op was. Toen moest ik over op de bourbon and coke en dat is toch niet mijn favoriet. Ik heb de strijd met bourbon geregeld verloren. Maar dit keer heb ik mij ingehouden en ging het allemaal goed. Voorlopig gelukkig geen trouwerijen meer. 



Ja zoals ik eerder al schreef aankomend weekend hebben de 5 K race. Volgens mij doet Katie haar moeder mee, Mark, Eryn, Katie en ik. Dus dat zou gezellig moeten worden. Ik ga dit keer voor een serieuze tijd. Waarmee ik bedoel dat ik niet naast Katie ga lopen wat ik eerder weleens gedaan heb. Deze post is toch langer geworden dan ik dacht. Maar het is nu weer tijd om wat te gaan doen. 

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! Mooi dat je flink wat poen binnen hebt geharkt voor je vakantie! Hoe lang gaan jullie op reis? Jammer van de auto perikelen! De meeste garages hebben halve garen hier dus ik breng mijn auto ook alleen maar naar 1 garage waarvan ik weet dat ze zaak niet bedonderen en geen domme fouten maken. Succes met de loop! Zoals eerder geschreven was ik vorige week en de twee weekeinden in NL. Dat was erg leuk (avondmaaltijden / Monopoly gespeeld / C&CG en AOe2 gespeeld met vrienden / naar de bioscoop geweest / mijn broer en zijn gezin gezien / mijn ouders gezien / mijn ooms / tante en oma gezien). De komende maanden ga ik flink aan de slag qua consolidatie (mijn schoonmoeder komt in het voorjaar bij ons inwonen dus het wordt flink opruimen geblazen bij ons huis en haar huis in de herfst en winter). 24-10 heb ik eindelijk mijn naturalisatie ceremonie en daarna moet ik flink aan de papierwinkel voor het VS paspoort en de verklaring behoud NL-schap. In november ga ik een week en twee weekeinden naar Las Vegas, NV dus dat wordt ook erg leuk (2 vrienden komen uit NL: vanwege de recessie en ziekte komen andere vrienden helaas niet dit jaar: hopelijk wel volgend jaar). In december gaan we ook nog 3 dagen naar Atlantic City, NJ. Goed weekeinde! Mijn CPA examens van oktober heb ik geannuleerd: dat probeer ik volgend jaar wel weer: niet genoeg tijd gehad om te studeren dit jaar met mijn zoontje / ziekenhuisverblijf / zakenreizen / bezoek ouders / C&CG enzovoorts. Ik krijg trouwens ook nog een kleine bonus van mijn werkgever volgende week dus dat is wel aardig en ik heb ook een kleine loonsverhoging gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nieuws te melden? Het afgelopen weekeinde ben ik met IKEA kasten aan de gang geweest. Mijn schoonmoeder komt bij ons inwonen dus daar ben ik al voorbereidingen voor aan het treffen. We hebben dan meer opslagruimte nodig dus bouw ik een aantal kasten in de woonkelder.

    BeantwoordenVerwijderen