Pagina's

zaterdag 18 mei 2013

Geslaagd.....Florida en broem broem

Afgelopen zaterdag was het dan zover. Katie zou haar diploma uitgereikt krijgen. De avond ervoor hebben we met haar zus en vriend daar even een biertje op gedronken. Dit was helaas iets te gezellig waardoor we de dag van de uitreiking allemaal moe opstonden. Na een goed stevig ontbijt, incl a bloody mary, ben ik nog even gaan liggen. Dat kon mooi wat Katie haar zus zou haar make up doen en dan neemt uiteraard een paar uur in beslag. Eenmaal in Richmond aangekomen was het verkeer een drama. Dit haalt altijd het slechtste in mijn naar boven. Maar goed uiteindelijk waren we er op tijd. Zowel Katies moeders familie als haar vader incl zijn vrouw zouden komen. Dit brengt altijd de nodige spanning met zich mee. Ze zijn niet erg goed uit elkaar gegaan en vooral Katie haar moeder heeft het daar moeilijk mee. Maar goed de drie uur lange sessie verliep zonder incidenten. Na afloop zijn we met Katie haar moeder,zusjes en broertje gaan eten. Daarna was iedereen zo moe dat iedereen naar huis wilde gaan. Ik vond dat nogal jammer omdat het pas vijf uur was. Maar goed, ik ga niet in mijn eentje in de kroeg zitten. Dit doe ik alleen als ik op reis ben. Afgelopen woensdag heeft Katie haar eerste interview gehad. Wat erg slecht verliep. Ik denk dat ze een beetje gespannen was en dat het daarom goed is dat ze haar eerste interview achter de rug heeft. Het zal wel even gaan duren voor ze iets gevonden heeft. Maar goed de aanhouder wint! Het is bij mij ook gelukt dus zal het bij haar ook wel goed komen.
 
Op mijn werk is het verder allemaal goed. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. Mijn reis naar Florida (ivm de RILA show) begon wat ongelukkig want ik miste mijn vlucht. Ik had mijn alarm op 5:50 gezet ipv 4:50. Ik kwam een kwartier voor mijn vlucht naar Detriot zou vertrekken aan op het vliegveld. Ik hoorde nog mijn naam omgeroepen worden maar helaas stond er een erg lange rij voor de douane. Voor $50 kon ik een half uur later naar Atlanta vliegen en vanuit daar naar Orlando. Aangekomen in Orlando nam ik de taxi naar het Gaylord Resort. Een ritje wat $70 koste. Ik had nog geprobeerd om met collega's af te spreken om een taxi te delen. Dat lukte helaas niet ivm verschillende aankomst tijden. Het resort was wel aardig. Ik zelf begrijp niet zo goed waarom mensen zoveel geld betalen om in zo'n resort te zitten. Ik zit er voor mijn werk, maar ik zou er nooit een paar dagen willen spenderen voor een vakantie. Maar goed ieder zo zijn voorkeur. De eerste avond was een er een welcome receptie. Mijn collegas gaan meestal niet daar dat soort dingen. maar goed ik dacht ik ben er toch, ik ga wel. Het was lekker weer en er was gratis bier. Ik kwam wat klanten tegen waar ik leuk mee heb staan praten, dus achteraf was het het zeer waard. De convention zelf was niet echt vruchtbaar. Er waren twee exhibition sessies per dag. S middags en s avond. Tijdens de middag sessie die iets over een uur duurde werd er lunch geserveert en s avond was er een open bar. Niet echt goed voor ons. Ik heb zelf wel een paar goeie leads binnen gehaald. Een daarvan heb ik overgedragen aan een collega. Waarom is een lang verhaal. Het heeft er mee te maken dat Kaba de afgelopen jaren veel bedrijven heeft gekocht en die nu allemaal op een grote hoop gegooid zijn. Maar iedereen voelt zich nog steeds meer verbonden met hun oude bedrijf als het nieuwe Kaba Access & Data Systems America. Ik zelf sta voor alle onze product groepen open en vind het erg leuk om andere producten en markten te leren kennen. Ze zijn we (OEM team North America)tegenwoordig bezig met onze doorhardware productline. Ik ben een beetje de leider van het project en heb dan ook een soort marketingplan opgesteld. Ik doe dit met name omdat mijn manager al heeft laten vallen dat ik snel een promotie zal gaan krijgen. Dan zou ik promoveren van sales associate naar sales manager. Iets wat ik erg graag wil. Op dit moment zijn we bezig een trip naar de westkust te plannen voor in juni. Daar heb ik erg veel zin in. Ik vind de werkreisjes altijd erg leuk. Ik kan niet genoeg onderweg zijn. Als het goed is ga ik binnenkort ook nog naar Texas. Er zit dus genoeg in de pijpleiding.
 
Vorige week zondag hebben Katie en ik ons nieuwe appartement dan eindelijk opgeruimt. En ik moet zeggen dat ik het er nu beter naar mijn zin heb. Ik kan gewoon niet erg goed tegen troep. Ik heb er geen probleem mee als er ergens een krant ofzo ligt. Maar overal kleren etc daar kan ik slecht tegen. Zeker als ik toch wel moe thuis kom na een dag werken en dan gelijk overal bende zie. Dat is nu dus helemaal voor elkaar. Ook heb ik de laatste twee stoelen van onze nieuwe tafel in elkaar gezet. Ik geniet echt van het nemen van een lekker bad. Ik neem dan mijn Ipad mee en kijk wat Netflix, heerlijk! Gelukkig betalen we iedere maand een vast bedrag voor water. 
 
Ik ben ook naar de Harley store geweest vorige week. Toen ik in Nederland woonde had ik altijd het idee om toch een keer mijn motorrijbewijs te gaan halen. Het enige waar ik niet zo dol op was was de prijs. In Amerika kost het een appel en een ei. Je moet je permit halen, wat volgens mij rond de 20$ kost. Toen ik bij de Harley store was heb ik mij ingeschreven voor een 2 1/2 daagse cursus. Tijdens de cursus leer je hoe een motor te bestuderen. Waarna je slaagt krijg je een certificaat en kun je daarma je motorrijbewijs ophalen. Mijn cursus start op 19 juli en ik heb er erg veel zin in. Eerst ga ik wel even oefenen met de buurman op een parkeerplaats. Hij heeft een oude motor en bod mij aan om een dagje op een parkeerplaats te spenderen. Dat sla ik natuurlijk niet af. Hopelijk kan ik deze zomer dus een aantal keer een motor huren en een rondje rijden.
 
Nou dat was het wel weer zo'n beetje. Gisteren is het wat laat geworden dus vandaag is een luie hang dag. Wat ik wel lekker vind. Ik ga denk zo nog maar even in het bubbelbadje hangen met de Ipad of een boekje. Ik zal van de week op het werk even een paar fotos online zetten van Katie haar uitreiking. Tot snel en een goed weekeind gewenst.   

2 opmerkingen:

  1. Erg leuk om te lezen. Goede ontwikkelingen allemaal. Ik was afgelopen weekeinde in FL voor een bruiloft. Erg mooi vakantiepark met golfbanen. Succes met motorrijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo patser! Nog nieuws te melden?

    BeantwoordenVerwijderen