Pagina's

zondag 21 juli 2013

Capitol Hill, Texas BBQ and motorcycles

Het is inmiddels weer bijna een maand geleden dat ik iets geschreven heb en ook dit keer is de reden weer dat ik gewoon te druk geweest ben. Toen ik terug kwam uit San Diego zijn mijn manager en ik voor een paar dagen naar Washington DC gegaan. Daar was een summit georganiseerd door een institute waar we als bedrijf zijnde net lid van geworden zijn. De summit bestond uit networking en classes. Wij waren er vooral voor het networking part waar je een table kon huren om zo wat extra aandacht op te wekken. Op woensdag ochtend vertrokken we, via Charlotte naar Wshington DC. De summit begon pas op donderdag ochtend dus woensdag middag hadden we wat tijd om door Washington heen te lopen. Ik ben in 2006 voor het laatst in Washington geweest en keek er wel weer eens naar uit die kant op te gaan. Het weer was echter erg klam en warm. Ik heb toch een beetje het gevoel dat de stad Washington minstens tien jaar voorloopt op bijvoorbeeld Kentucky. Donderdag hebben we een goeie show dag gehad die we afsloten met een dinner bij Steakhouse Charlie Park. Het was nogal een prijzig tentje waar voornamelijke mensen in de politiek met hun "dates" naar binnenliepen. Naast ons zaten twee oude mannen met twee zeer jonge aantrekkelijk dames. Alles in de wereld is te koop! Het viertal had het blijkbaar wel zin in een feestje want de champagne kurken vlogen al snel in het rond. De vrijdag was een saaie showdag. De meeste mensen waren blijkbaar alleen gekomen voor de donderdag. Rond een uur stonden we weer op het vliegveld en via Charlotte gingen we weer richting Lexington. Katie was met het idee gekomen om naar een make-up party te gaan. De party werd gehouden bij haar moeder. Na drie dagen van huis geweest te zijn had ik meer zin in een koud biertje en met veel moeite heb ik dan ook gepast voor de make-up party.
 
 
 
Die maandag stond ik om half zeven weer samen met mijn manager op het vliegveld. Dit keer gingen we de andere kant op richting the lone star state Texas. We hebben een aantal grote klanten in de buurt van Dalles en die moesten we maar weer eens een bezoekje brengen. Bij aankomst gingen we gelijk door naar het hotel. Even opfrissen en direct richting de eerste klant. Belangrijke kantnote in dit verhaal is dat ik de nacht van zondag op maandag  slechts 6 uur geslapen had en ook in het vliegtuig kon ik de ogen niet dicht doen. Het eerste bzoek verliep wat merkwaardig. Het was een klant die mijn manager op zijn naam heeft staan en ik zat er dus meer voor spek en bonen bij. Na een uurtje stonden we weer buiten zonder echt heel veel wijs geworden te zijn. We hadden wat tijd te doden en besloten om naar een echte American Dinner te gaan zoals je die in de film ziet die zich in de 80's afspelen. Ik had weer eens behoorlijk honger en besloten een fijne cheeseburger te nemen. Binnen een paar minuten was alles weg. Mijn manager had zijn halve bord nog vol en kon niet meer. Met volle buikjes gingen we richten de volgende klant. Deze safebuilder heb ik in mijn beheer. Na een tour door de gehele faciliteit zijn we uiteindelijk in een meeting beland die zo'n goeie twee uur duurde. De drie verantwoordelijke mensen gaven aan dat ze heel erg tevreden met mij waren. Dat is altijd goed om te horen. Ik heb het gevoel dat ik in mijn communicatie iets vriendelijker ben dan de gemiddelde Amerikaan, en blijkbaar waardeerd men dat. Na de meeting zijn we wat gaan drinken waarna er Texas bbq op het programma stond. Helaas was het eten heel erg slecht, maar goed het buikje was weer vol. Na een hele lange dag stond ik om tien uur s avonds weer voor het hotel. Ik was helemaal gebroken en besloot dan ook maar gelijk naar bed te gaan. De volgende dag hadden we nog een meeting in de ochtend en daarna zouden we weer terug naar huis vliegen. Na een heerlijk ontbijtje zaten we al snel in de auto voor ons laatste bezoek. Wat me opviel in Dallas is dat ze werkelijk waar overal met de weg bezig zijn. De Hertz never lost snapte daar niets van waardoor we geregeld de verkeerde afslag namen. De klant die wij gingen bezoeken wordt beheert door drie accountmanagers. Een internationale, de nationale en de gene die vorige jaar de account had voor er een duidelijk onderscheid in het sales team gemaakt werd tussen OEM en distributie. Na een rondleiding en een goed gesprek stond we twee uur later weer buiten en kon de race tegen de klok beginnen. We hadden namelijk niet heel veel tijd om de auto in te leveren en bij de gate te komen. Gelukkig ging alles erg voorspoedig en hadden we nog tijd voor een hotdog en een biertje. Al met al een leuke zinvolle trip die wel erg kort was. Maar het was de week van 4th of July en mijn manager had woensdag en vrijdag vrij genomen. Ik heb woensdag en vrijdag gewoon gewerkt. Ik wilde geen uren opnemen omdat we met 4th of July eigelijk niets gedaan hebben. Het weer was erg slecht en ik was nog een beetje moe van het reizen.
 
Verder hebben Katie en ik niet heel bijzonders gedaan de afgelopen tijd. We zijn een aantal weken terug naar Hang Over III gegaan. Ik vond het niet zo heel bijzonder, de eerste was leuk, de tweede niet en de derde is oke. Na drie jaar hebben we ook weer eens een bezoekje aan Olive Garden gebracht. Na vijf minuten wist ik weer precies waarom het drie jaar geleden was. Ik vind het eten daar niet lekker. De laatste keer dat ik mijn bord niet leeg gegeten heb kan ik  me niet herinneren, maar bij Olive Garden liet ik toch zeker de helft staan zo smerig vond ik het.
 
Vorige week was het dan eindelijk zover. Mark en ik hadden ons twee maanden geleden inschreven voor deelname aan een motorfiets cursus. Het is een tweedaagse praktijk cursus met een avond theorie cursus. Als je de cursus succesvol afrond hoef je geen praktijk examen af te leggen en krijg je korting op je motorfiets verzekering. Ik had die vrijdagmiddag vrij genomen want de cursus zou om precies vijf uur van start gaan. Om half vijf waren zowel Mark en ik aanwezig in de Harley store en liepen we nog wat rond te kijken. Iets voor vijven zaten we in een kantoor waar de theorieles zou gaan plaatsvinden. Ik vroeg me van te voren wel af waarom ze vijf uur hadden uitgetrokken voor de theorieles. Al snel bleek dat het maar een paar uurtjes zou gaan duren en dat we waarschijnlijk tegen half negen wel weer buiten zouden staan. Na wat vragen te hebben behandeld en een aantal videos gekeken te hebben stond we iets over achten dan ook weer buiten. De volgende dag zouden we om acht uur beginnen, maar om een of andere duisteren reden werd dat vervroegd naar half acht. Dat betekende dat ik voor zeven uur mijn bedje uit moest. Iets waar ik niet zo dol op ben op zaterdagochtend. Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen werden de motorfietsen uit een zeecontainer gehaald. Het waren Yamaha's en Suzuki's zowel in 125 als 250cc uitvoering. Ik koos een Yahama 125cc waar je redelijk recht opzat. We starten de dag met zeven man en een vrouw. Na een uur op de motor te hebben gezeten zonder dat die liep mochten we de motor eindelijk starten. Waarna we hem weer mochten uitzetten en moesten lopen naar de eerste oefening. De eerste oefening was redelijk eenvoudig. Je moest de koppeling gebruiken en je voeten om zo lopend met je motor naar de overkant te rijden. Ik zat in een groep waar twee mensen, de vrouw en een flink gebouwde kerel er niet heel veel van konden en de rest ophielden. Al snel werd ik naar de andere groep verwezen zodat ik meters kon maken. Ik had het gelijk naar mijn zin om de Yahama en ging vol plezier van de eene kant van de parkeerplaats naar de andere kant. Na de eerste oefening hadden we een afvaller. Dat ging wel snel dacht ik mijzelf. Drie oefeningen later liet ook de vrouw weten het niet te zien zitten en stapte van de motor de auto in. Ik had het nog steeds naar mijn zin en wellicht iets te veel. Ik werd na een oefening bij een van de instructeurs geroepen die mijn vertelde dat ik de snelheid iets naar beneden moest brengen maar dat alles verder erg goed ging. De tweede dag was niet heel veel anders dan de eerste dag. Je maakt wat 8 bochtjes, trekt op en remt en maakt was bochtjes. Op het eind van de ochtend moest we een examen rijden. Iets wat ook niet heel veel voorstelde. Rond elf uur waren we klaar en hadden de zes overgebleven hun praktijk examen met succes afgerond. Daarna stond er een tour door de Harley Store gepland waar men een gratis tweedaagse Harley huur zouden verloten. Ja dat moet je tegen een Nederlander zeggen. Ik stond dus als eerst bij de dealership. De tour was erg leuk maar het ging natuurlijk om de verloting. Gelukkig waren alleen Mark en ik opkomen dagen. De kans dat een van ons zou winnen was dus 100% dachten we. Nou eerst bleek meneer Harley het vergeten te zijn. Dat maakt niet uit want we herinnerde hem er wel even aan. Maar daarna had hij het over drie mensen die meededen. Wat nogal vreemd was want alleen Mark en ik waren er. Maar goed voor dat ik iets kon zeggen noemde hij mijn naam en was ik de gelukkige winnaar. Ik vroeg nog of ik de twee dagen kon omzetten in een dag voor twee motoren zodat ook Mark ook een motor had maar dat deed ie niet. De eerste keer dat je een motor huurt als je de cursus gevolgt heb krijg je namelijk ook een gereduceert tarief. Al met al was het een leuk weekeind. Maandag ben ik tijdens mijn pauze naar de DMV (Nederlandse CBR) gegaan om mijn theorie te halen. Ook dat was geen probleem. Met je theorie krijg je hier een permit. Met een permit mag je 30 dagen motorrijden op de openbare weg met uitzondering van de snelweg en tot zes uur s avond. Na 30 dagen kan je dat normaal een praktijk examen doen en krijg je je rijbewijs. Nu heb ik dat praktijkexamen al gedaan doormiddel van de cursus. Ik moet nu dus gewoon 30 dagen wachten en dan kan ik mijn rijbewijs ophalen. Een beetje opmerkelijk aan dit systeem is dat zoals in mijn geval ik nog geen seconde op de openbare weg gereden heb maar wel een volledig rijbewijs heb. Ik mag de Harley pas huren met een volledig rijbewijs dat betekent dus dat ik nog even moet wachten. Maar goed het is niet anders. Ik wil graag richting de smokey mountains op de motor en daar lekker rond touren. Katie vindt motoren maar niets dus als we gaan rijd zij waarschijnlijk gewoon in de auto. Nou dat was het voor nu dan weer. Ik zou zeggen Get your motor running!!!!
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Succes met de motorfiets! Jammer van de BBQ in TX. Ik heb er een paar keer lekker gegeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de nieuwe auto! Ik las het net op AA. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen